2004 HIZLI TREN KAZASI


Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof.Dr.Aydın Erel,5 Temmuz 2004'de "demiryollarının şu anki teknik yapısıyla hızlı tren taşımacılığı açısından raydan çıkma ve ray kırılmaları gibi riskler taşıdığını" belirtti ve Ulaştırma Bakanlığı'ndan gerekli teknik yeterlilik sağlanana kadar hızlı tren seferlerini kaldırmasını istedi.Ancak TCDD,Ankara Haydarpaşa hattında iyileştirme için kullanılan üstyapı malzemelerinin 160 kilometre hıza uygun olduğunu açıkladı.

Bu açıklamalardan sonra,1106 sefer sayılı Yakup Kadri Karaosmanoğlu adlı Türkiye'nin en hızlı treni 22 Temmuz 2004'de,İstanbul'dan Ankara'ya 18.00'de hareket etti.Ancak trenin 4 vagonu Sakarya'nın Pamukova ilçesi yakınlarında raydan çıktı.Raydan çıkan vagonlar metrelerce savuralarak,üst üste yığıldı.Kazada,37 kişi öldü.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım kazayla ilgili olarak,raydan çıkan hızlandırılmış trenin,kazanın olduğu viraja 80 km hızla girmesi gerekirken,kara kutu kayıtlarına göre hızının 118 kilometre olduğunu bildirdi.Olaydan sonra hızlandırılmış trenin makinistleri Fikret Karabulut ve Recep Sönmez ile Şef Köksal Coşkun gözaltına alındı.Karabulut,Sönmez ve Coşkun,trenin hızının 105- 110 kilometre olduğunu söylediler.



Yorumlar

Popüler Yayınlar